Op 14 januari 1918 hebben zeven heren uit de Waver, het initiatief genomen, om een ijsclub op te richten. In het destijds opgestelde huishoudelijk reglement - dat tot op heden, nauwelijks is gewijzigd - staat dat "De Verenging - onder den naam ijsclub "VOLHARDING", voor Waver en omgeving, zich ten doel stelt, de bevordering van alle mogelijke ijsvermakelijkheden of zulke die daarmee in verband staan".
Bron: jaarboek 100 jaar de IJsclub "Volharding" in de Waver en Botshol
Mocht er dit jaar weer geen schaatstocht op natuurijs mogelijk zijn dan zal het bestuur bezien of er voor de leden weer een winteractiviteit georganiseerd kan worden om zo het trouwe lidmaatschap zijn waarde te laten houden. Het afgelopen seizoen had de bijdrage van RaboClubSupport het mogelijk gemaakt dat er hun heuse schaatsactiviteit kostendekkend georganiseerd kon worden.
Heel veel goodwill. En een top dag voor de leden die zich hiervoor hadden aangemeld.