Drum-en Showband Adest Musica uit Sassenheim is opgericht op 31 januari 1952. In opzet eerst alleen een harmonie, waaraan later een drumband afdeling werd toegevoegd. Na de opheffing van de harmonie in 1963 groeide het orkest uit naar de huidige bezetting.
Naast de Drum en Showband bestaat er thans een jeugdafdeling, de kweekvijver van de vereniging en een Brass afdeling. Alle afdelingen streven het hoogste muzikale niveau na. De organisatie bestaat uit vele enthousiaste vrijwilligers.
Adest Musica bestaad bijna 75 jaar, en dit gaan we vanaf de verjaardagdatum groots vieren. Daarbij zullen er veel muzikale evenementen in het dorp worden georganiseerd. Zoals men van Adest Musica mag verwachtten zullen al deze activiteiten van hoge muzikale kwaliteit zijn en op een profesionele manier worden georganiseerd. De activiteiten zullen een afspiegeling van de vereniging zijn, en toegankelijk voor jong en oud.
Adest Brass heeft haar jubileum op grootse wijze gevierd met twee uitverkochte concerten.