Foto Club Waalwijk is een vereniging met ruim 25 leden, die 2 wekelijks samen komen in "de Ouwe Toren" in Waalwijk. Eens per maand leveren de leden een foto in met een thema en een vrije foto. Deze foto's worden beoordeeld en de beste 3 foto's komen in een regionale krantjes. De andere avonden worden divers opgevuld met b.v. een lezing, workshop of een activiteit. Verder zijn er nog de werkgroepen natuur, macro, abstract en AV. Deze komen 4 maal per jaar bijeen. Jaarlijks is er een Expositie.
Door het wegvallen van een sponsor en gedwongen verhuizing naar een andere locatie, zijn de kosten om de Expo te houden een behoorlijke aanslag op de clubkas. Wij willen ons werk graag aan iedereen laten zien, zonder entree te vragen.