Het Huis van Waalwijk richt zich op bezoekers van het centrum. Ons gebouw is een Rijksmonument waar je kunt ronddwalen, met of zonder gids, om het te ontdekken. Verder zijn er altijd kunstexposities en het Huis van Sinterklaas.
Periodiek houden we lezingen en kleinschalige muziekoptredens.
De exploitatie van het Huis van Waalwijk wordt voor een groot gedeelte gedekt door de subsidie welke de gemeente Waalwijk ons verstrekt.
Om extra dingen of investeringen te kunnen doen, zijn we afhankelijk van 'ander geld'.