Onze vereniging Fotovrienden "Op pad" is een hechte en actieve fotoclub bestaande uit 17 gepassioneerde lokale fotografen. Onze missie is even eenvoudig als waardevol: de unieke schoonheid en biodiversiteit van de natuur in en rond Zundert door onze lens vastleggen en delen met de gemeenschap. Met onze beelden brengen we de verborgen parels van de eigen streek tot leven. Zo vergroten we het bewustzijn en de waardering voor de natuur in onze eigen leefomgeving.
Met de fondsen organiseert onze fotoclub een gratis expo voor Zundert en omgeving. Daarnaast exposeren we continu in rusthuizen, instellingen en gemeentehuis om lokale natuur dicht bij de mensen te brengen. Tot slot financieren we hiermee educatieve workshops en maandelijkse fotobesprekingen. Zo verbeteren we de kwaliteit van onze beelden over de eigen streek. Op deze wijze verbinden we de lokale gemeenschap actief en laagdrempelig met de prachtige natuur in hun nabije leefomgeving.