Stichting De Lotgenoten werd in 2005 opgericht. Het motto is: met lotgenoten lopen voor lotgenoten.
Door het leveren van een sportieve prestatie wilden wij aantonen dat het leven niet hoeft op te houden nadat kanker is geconstateerd.
Jaarlijks organiseren wij, i.s.m. Instituut Verbeeten een verwendag speciaal voor kinderen van ouders met kanker, zodat ze even hun zorgen kunnen vergeten, kunnen lachen, en steun vinden bij lotgenoten.