Muziekvereniging "Nieuw Leven" is een Harmonieorkest opgericht in 1920. De vereniging vormt een belangrijke schakel in het dorp Angerlo en omgeving. Bij tal van activiteiten in het dorp en omgeving is de vereniging betrokken (Concerten, Angerlo's feest, de intocht van Sinterklaas, Carnaval, Koningsdag etc.). De vereniging is ook erg actief in het verzorgen van muziek opleidingen, zowel voor volwassenen als voor kinderen. Wij zijn een groeiende actieve vereniging met ruim betrokken 70 leden.
Muziek maken is leuk, uitdagend en belangrijk voor de (sociale) ontwikkeling van kinderen. In een tijd dat het muziekonderwijs op scholen wordt 'uitgekleed', investeert "Nieuw Leven" actief in haar jeugdopleidingen. Op dit moment is het beschikbare aanbod aan instrumenten echter beperkt. Daarom wil "Nieuw Leven graag extra instrumenten voor de jeugd aanschaffen, zodat alle kinderen kunnen ontdekken wat hun muzikale talenten zijn. Zelf een instrument leren spelen laat kinderen groeien als mens!
In 2025 hebben wij een Volwassen Leer Orkest (VLO) opgezet, met ruim 30 nieuwe actieve leden.