De Soos is een verruiming als commissielid van beide plaatselijke belangen. Met als doel de leefbaarheid in de beide dorpen te stimuleren mbt doelgroep 60+. Er zijn 45 leden en er komen ook niet leden op de pet seizoen te houden 7 thema-middagen. Daar komen sprekers ivm de thema-onderwerpen. Jaarlijks is een dagbusreis. Er wordt 1 excursie georganiseerd. Het seizoen wordt met muziek en lunch afgesloten.
We streven naar laagdrempelige deelname doelgroep.met interessante thema's. Het sociale aspect is zodanig dat iedereen van harte welkom is tot deelname. We verspreiden flyers en doen aan lief en leed-pot. Er is oog en oor voor iedereen. We doen aan voorlichting sociale hulp. Werken indien nodig met dorpshulp en caleidoscoop gemeente Heerenveen.