Onze stichting zet zich in voor het be- en onderhoud van een deel van het gebied waar het Eeser Voorste Diep - liefkozend 'Het Diepje' genoemd - doorheen stroomt. De werkzaamheden die hiervoor nodig zijn, worden uitgevoerd door een kleine groep betrokken buurtbewoners, die zich met name bezig houden met periodiek onderhoud. Dat onderhoud is erop gericht om het gebied toegankelijk en aantrekkelijk te houden voor wandelaars en andere bezoekers die willen genieten van dit kleinschalig natuurgebied.
Voor het onderhoud aan paden en gewas zijn gereedschappen nodig. Die hebben de neiging om te slijten en aan vervanging toe te geraken. Gereedschap is duur...
Daarnaast stellen onze vrijwilligers periodiek hun tijd en energie ter beschikking en het is fijn als we ze daarvoor af en toe een bedankje in één of andere vorm kunnen geven.