Al 14 jaar doen we met een Texels team mee aan de Roparun. Dit is een estafetteloop van rond de 550 kilometer met als doel: geld ophalen voor mensen met kanker en hun familie, om het leven comfortabeler en prettiger te maken. Hiervoor organiseren wij het hele jaar door activiteiten en acties waarbij we zoveel mogelijk geld inzamelen. Het geld van de Roparun gaat niet naar onderzoek maar komt rechtstreeks ten goede aan mensen met kanker en hun familie. Bijvoorbeeld huiskamers en familiehuizen.
Speciaal op Texel organiseren we een paar maal per jaar de "Hart onder de riem" actie. Hiervoor kunnen mensen met kanker worden opgegeven die vervolgens namens de aanmelder(s) van ons een hartenkoek aangeboden krijgen. Op deze manier kan aan hen kenbaar gemaakt worden dat ze er niet alleen voor staan en dat er aan hen gedacht wordt, Gunt u ons een stem om dit mogelijk te blijven maken?
Dat er een aantal families waarvan iemand is getroffen door kanker vakantie hebben kunnen vieren !