Stichting JB Bregmantoernooi is een jaarlijks terugkerend biljarttoernooi in voormalig gemeente Zijpe. Het toernooi wordt door vrijwilligers georganiseerd, voor zowel senioren als junioren.
Het toernooi duurt een hele week, om dit zo goed mogelijk te laten verlopen, is het van belang dat dagelijks de biljartballen gepoetst worden.