The Academy is een bigband die volgend jaar hun 25 jaar jubileum viert, Oorspronkelijk ontstaan uit een vriendenclub van Advendo uit Franeker.
In de loop van de jaren zijn daar wat verschuivingen in geweest, maar nog bijna de helft is van de oude garde. Klein begonnen maar reeds een bekende Bigband in de jazz en bigband wereld.
2027 jubileum jaar, op 16 Oktober 2027 gaan we jubileum concert houden in de Koornbeurs te Franeker, 1 of 2 avonden is de bedoeling, we gaan dan vanaf 2002 tot heden de geschiedenis door. Dus de donaties zij welkom en zullen dan ook gebruikt worden voor dit geweldige jubileum. Waarvoor onze dank.