Supportersclub Erpse Renners heeft als doel de wielersport in Erp te ondersteunen door de jaarlijkse organisatie van de Wielerronde van Erp.
Enerzijds om de actieve Erpse wedstrijd(jeugd)renners een thuiswedstijd te bieden en anderzijds ook als kennismaking met de sport door middel van de dikke banden wedstrijd voor de jeugd tot 12 jaar.
De opbrengst wordt gebruikt voor de organisatie van de wielerronde van Erp. Denk hierbij aan jurykosten, geluid, drukwerk, ereprijzen (bekers en bloemen) en overige benodigdheden.
Zodat met name de Erpse jeugdrenners ook in het eigen dorp en voor eigen publiek een criterium kunnen rijden met daarnaast de dikke banden race voor de schooljeugd zodat ook zij kunnen proeven aan de wielersport.