De Reddingsbrigade Nederweert is een vereniging met ruim 200 leden, opgericht op 23-4-1973, gelijktijdig met de bouw van het zwembad Merenveld in Nederweert. De vereniging heeft als doel: het voorkomen en bestrijden van de verdrinkingsdood. Wij doen dit middels het verbeteren van zwemslagen, aanleren hoe je jezelf kunt redden en aanleren hoe je anderen kunt redden. Het zwemmend redden in het bijzonder.
Het geld zal besteed worden voor zwemmaterialen en activiteiten zodat alle leden lessen, opleidingen en trainingen kunnen volgen die passen bij ieders wensen.
We zijn lekker met de vrijwilligers op pad geweest.