De stichting Vrienden van het Horselerweitje is een club van buurtbewoners die gezamenlijk een dierenweitje beheert. Het weitje met daarin zowel kippen, geiten als schapen ligt midden in de woonwijk Overkamp en vormt daar een mooie groene plek waar het goed vertoeven is. Zowel ouders als kinderen komen graag kijken naar al die leuke beesten die daar rondscharrelen. In de winter wordt de wei mooi verlicht, wat een extra fijne beleving geeft van deze plek.
De balken van het huidige 24 jaar oude hekwerk rondom het dierenweitje waren sterk verouderd en aan vervanging toe. Samen met de inzet van diverse betrokken buurtbewoners zijn ca. 122 stuks balken van 5 meter breed vervangen door nieuwe verduurzaamde exemplaren.
De vele houten staanders zijn nu nog redelijk intact echter die zijn op de duur ook aan vervanging toe. Daarvoor moet nu worden gespaard.
Tevens is de buitenverlichting verouderd en zal aangepast moeten worden.