AGO-Oerle is een vereniging die zich te doel stelt om de belangen te behartigen van ouderen vanaf 55 jaar. Om dit te bereiken worden wekelijks activiteiten georganiseerd en regelmatig bijeenkomsten, dagtrips en activiteiten. De doelstelling is om te voorkomen dat ouderen vereenzamen en verbinding blijven maken tussen de ouderen
Jaarlijks organiseert de vereniging themabijeenkomsten over maatschappelijke onderwerpen. Maandelijks zijn er activiteiten om ouders samen te brengen zoals een busreis, happen en trappen, vogelhuisjes maken, bezoek bedevaart e.d.
Daarna zijn er wekelijkse activiteiten, zoals gezamenlijk koffiedrinken, koersballen, wandelen, fietsen en spelletjesmiddag.
De vereniging hoopt zo dat voorkomen wordt dat ouderen vereenzamen.