Met je hart brengt kwetsbare ouderen die worstelen met eenzaamheid weer in beweging. We ontmoeten elkaar op plekken die niet meer vanzelfsprekend zijn: bij de lokale horeca, op een terrasje, in het buurthuis. Eén deelneemster moest aankomen maar at amper. Na een ontmoeting zei ze: "Ik heb in tijden niet zoveel gegeten, dat komt door het samen eten." Zo ontstaan nieuwe contacten en vriendschappen. Zo doorbreken we eenzaamheid, structureel.
We nodigen ouderen die in dezelfde buurt wonen persoonlijk uit voor een stamtafel met vaste 6-8 ouderen: samen lunchen of dineren in de horeca. Onze vrijwilligers halen hen op en brengen ze weer thuis, en schuiven gezellig aan. Zo helpen we mensen letterlijk over de drempel, naar een plek waar ze weer in contact komen met anderen. Er ontstaan nieuwe vriendschappen, en oprechte aandacht geeft ouderen het gevoel er weer bij te horen.