De vereniging stelt zich ten doel:
de bevordering van de belangstelling voor het door de stichting "Stichting Jopie Huisman Museum", gevestigd te Workum, geƫxploiteerde museum, hierna te noemen: "het museum", en de daarin bijeengebrachte verzamelingen;
De vereniging tracht dit doel te bereiken door:
2
1. het financieel ondersteunen van het museum;
2. het aanwenden van alle andere wettige middelen die terzake gedienstig zijn of kunnen zijn, eventueel in samenwerking met derden.
Er zijn nog een aantal werken van Jopie Huisman in omloop die nog niet het eigendom zijn van het museum. We willen graag als de mogelijkheid zich voordoet deze kunnen verwerven/aankopen voor het museum.