Wij ondersteunen als vereniging Stoomsleepboot Noordzee. Een prachtige stoomsleper uit 1922. Deze boot ligt tegenwoordig in Den Helder, maar is nog vaak in Medemblik te zien, waar deze voorheen altijd lag, en nog zeer bekend is. Wij willen de boot varende en open houden zodat iedereen deze prachtige techniek kan bewonderen.
Stoomsleepboot Noordzee is een authentieke stoomsleper, bomvol met techniek van 100 jaar terug. Evengoed kan de bemanning niet zonder moderne apparatuur. Het plan is om nieuwe navigatiesoftware aan te schaffen, zodat we ons veilig kunnen verplaatsen.