Het departement Twisk bestaat sinds het jaar 1855. De oudste vereniging van Twisk! Ooit opgericht om onderwijs, ontwikkeling en sociale vooruitgang te bevorderen, speelde het een belangrijke rol bij de oprichting van scholen, bibliotheken, diverse verenigingen en volwasseneneducatie. Door de jaren heen zijn de behoeften veranderd, maar het doel blijft hetzelfde: nuttige activiteiten organiseren die bijdragen aan een fijne samenleving.
’t NUT Twisk brengt al sinds 1855 leven in het dorp met activiteiten vol ontmoeting, cultuur en gezelligheid. Van AmuSant tot lezingen en dorpsinitiatieven: momenten waarop je je buren weer spreekt en samen geniet van Twisk. Met de opbrengst van Rabo ClubSupport houden we deze tradities in stand én maken we ruimte voor nieuwe ideeën, zodat Twisk levendig en verbonden blijft!