Wij zijn een leuke en gezellige vereniging met ruim 400 leden en aangesloten bij de KNGU. Met ons brede lesaanbod is iedereen (vanaf 1,5 tot ongeveer 90 jaar) is bij ons welkom! Er wordt gewerkt aan conditie, motoriek en evenwicht, met als resultaat dat je beter en lekker(der) in je vel zit. Ook hebben wij een brede turngroep van recreatief tot aan selectie turnen. Wij vinden een gezellig en sportief klimaat erg belangrijk waarbij ieder op zijn/haar eigen niveau kan bewegen.
Om goed en veilig te kunnen blijven trainen is onze huidige Pegasus is aan vervanging toe.
De Pegasus wordt gebruikt bij het turnen in plaats van het ouderwetse springpaard of voltigepaard, omdat het door zijn brede, schuin aflopende vorm een stuk veiliger en stabieler is. Een bekende oefening die wordt gemaakt op de Pegasus is de overslag.
Vorig jaar hebben wij de spanbrug kunnen laten maken en nu kan deze weer de komende jaren mee!