Speeltuin Oranjekwartier is één van de grootste vrijwilligers-speeltuinen in de regio. Met ruim 50 speeltoestellen en een klein natuurbos worden we jaarlijks bezocht door zo'n 32.000 bezoekers. De speeltuin wordt volledig in stand gehouden door onbetaalde vrijwilligers. De speeltuin organiseert regelmatig activiteiten , er worden schoolreisjes ontvangen en is een samenkomstplek voor veel mensen. De speeltuin is financieel afhankelijk van subsidie, sponsors, entree en verkoop van fris en snoep.
In de zandbak staan een aantal zandgravers. Van de 5 zijn er 3 kapot. De zandgravers zijn ooit aangeschaft in de 80-er jaren en oud en versleten. Kinderen spelen er heel graag mee, als een echte kraanmachinist zand verplaatsen en putten graven. Graag willen we dan ook een zandgraver vervangen door een nieuwe. Speeltoestellen zijn erg duur, zo ook deze zandgraver die € 2.700 kost. Graag zouden we een deel vanuit het RABO Club Support fonds betalen. Wie helpt??