Wij zijn een stichting - wielercomité dat al ruim 60 jaar bestaat en ieder jaar wielerwedstrijden organiseert zowel voor de jeugd als voor eliterenners met of zonder contract. Zo hebben wij ook nationale kampioenschappen georganiseerd voor alle jeugdcategorieën en voor heren amateurs.
Jaarlijks organsieren wij dan ook bij velen bekend "de Omloop van de Braakman" ook wel de hel van het zuiden genoemd met zijn wind en vele kasseistroken.
Het jaarlijks organiseren van "de Omloop van de Braakman" in de Toekomstcup voor nieuwelingen jongens en meisjes en junioren heren en dames. Daarnaast organiseren we ook jaarlijks "de Omloop van de Braakman" in de Holland Cup een wedstrijd voor elite heren met een UCI-status 1.2