Bar End is een vereniging speciaal voor mountainbikers, zowel recreatieve als wedstrijdrijders, beginners en gevorderden, mannen en vrouwen, jong en oud. Allen zijn welkom bij Bar End. Bar End is opgericht op 21 januari 1997 en aangesloten bij de KNWU en NTFU. De vereniging heeft tot doel het in stand houden en bevorderen van de mountainbikesport in al haar facetten, waarbij het uitgangspunt van Bar End is, dat de sport in een veilige omgeving en een prettige sfeer wordt beoefend.
Het Bikepark is de parel van onze club, veel clinics en evenementen gaan hier gebeuren. Dit moet allemaal in goed staat blijven, dus veel onderhoud. De zitmaaier geeft veel tijdsbesparing van onze vrijwilligers, die dan weer ergens anders ingezet kunnen worden.. Met de zitmaaier maaien wij ook het gras van de wielrenclub De Adelaar. Win Win situatie.