Brassband Crescendo is opgericht in 1903 en bestaat dus al 123 jaar. In 1989 van fanfare omgezet naar Brassband. De band heeft een specifieke bezetting ( naast het slagwerk ) van koperen blaasinstrumenten, Cornetten, Althoorns, Bariton, Eufonium, Trombones, Bassen. Concertjes bij verpleeghuizen, voor en najaarsconcert staat op de agenda.Voor ons leden is het belangrijk zelf plezier te beleven en voldoening te halen uit onze repetieties. Op woensdagavond van 19.45 tot 22.00 uur in de Pompe Wilp.
Oud leden en jeugd een opleiden geven slagwerk, pauken. Hier heeft de vereniging behoefte aan. Dit is een flinke kostenpost.
Dat wij prachtige nummers hebben kunnen bestellen die anders te duur waren.