De Oranjevereniging Wolfheze organiseert activiteiten in de periode rond Koningsdag en 4 en 5 mei met als doel de saamhorigheid in Wolfheze te vergroten en de leefbaarheid te versterken. Op Koningsdag wordt gezamenlijk de verjaardag van de Koning gevierd. Tevens organiseert de Oranjevereniging de jaarlijkse 4 mei herdenking op de begraafplaats van Pro Persona.
Als maatschappelijke organisatie, geworteld in het dorp Wolfheze, ziet de Oranjevereniging het als haar plicht voor zowel haar leden als haar omgeving te zorgen. In het kader van haar duurzaamheidsbeleid is de Oranjevereniging steeds op zoek naar mogelijkheden om haar energie- en grondstoffengebruik te verminderen. Naast uitgebreide afvalscheiding wil de Oranjevereniging ook zo min mogelijk afval produceren. Het gebruik van duurzame herbruikbare kunststof drinkbekers kan hieraan bijdragen.