De eerste voedselbank in Nederland werd in 2002 in Rotterdam opgericht met als doel: Het tegengaan van verspilling door overtollige levensmiddelen in te zamelen en die te verdelen onder mensen die onvoldoende middelen hebben om in hun eigen levensonderhoud te voorzien. Sinds december 2011 is de Voedselbank Hillegom een zelfstandige stichting. De basis van wat we wekelijks verdelen vormen de producten die we krijgen uit ons Regionaal Distributie Centrum van de Voedselbanken Nederland in Den Haag
Helaas zien we dat supermarkten en andere leveranciers steeds minder producten overhebben. We zijn genoodzaakt door aankoop van producten het pakket dat we aan onze klanten wekelijks kunnen uitreiken op peil te houden. Het geld dat we van RABO Clubsupport ontvangen is daarom welkome aanvulling.