Wijkvereniging de Posthoorn is in 1968 opgericht door enkele enthousiaste wijkbewoners. Het doel is altijd geweest: Het creƫren van een gezellige en leefbare sfeer onder haar leden.
Het organiseren van activiteiten, al dan niet, samen met andere verenigingen. Het doel is al vanaf het moment van oprichting, het verstevigen en handhaven van het buurtleven onder de leden. Het bestedingsdoel helpt ook mee om de jaarlijkse contributie betaalbaar (laag) te houden.