Onze Vereniging heeft ten doel om de belangen van onze leden in de ruimste zins der woord zo goed mogelijk te behartigen. Hierbij gaat het om de bijenteelt en biodiversiteit te bevorderen en in stand te houden. Wij begeleiden onze leden in het zo goed mogelijk bijenhouden en alles wat daarbij komt kijken. Hiervoor organiseren wij heel het jaar door activiteiten. Wij hebben gezamenlijke materialen. Verder werken ook samen met andere verenigen en organisaties om kennis en vaardigheden te delen.
Sinds een aantal jaren heeft de Aziatische Hoornaar zijn intrede gedaan in Nederland. Dit geeft een flinke inbreuk op de biodiversiteit, maar ook op onze bijenvolken. Onze bijenvolken worden compleet uitgeroeid. Wij willen investeren in Hoornaarvallen, lokvloeistfof, apparatuur en zenders. De hoornaarvallen kunnen we uitzetten in onze regio. Met de zenders kunnen wij de primaire nesten traceren. Verder is het belangrijk om voorlichting hierover te geven aan mensen in onze regio.
Dankzij de lokpotten voor de Aziatische Hoornaar hebben wij veel koninginnen kunnen vangen.