In februari 1987 had dirigent en bastrombonist Gerrit Klein Hulze een zevental senioren, ervaren muzikanten uit de wereld van harmonie en fanfare weten te verzamelen, die zich konden en wilden vrijmaken om overdag samen muziek te maken.
Op 17 november 1987 werd het RSBG opgericht. Onze doelstelling is om op ontspannen wijze wekelijks te musiceren en om tweemaal per jaar een concert te geven. Plezier en prestatie in het musiceren gaan bij ons hand in hand.
We hebben op dit moment 3 pauken waarvan er 1 aan vervanging toe is. Maar om de set compleet te maken, zouden we er graag 2 willen aanschaffen. Een financiƫle bijdrage zou dan zeer welkom zijn.