deze vereniging is een belangrijke ontmoetingsplek voor met name ouderen. Soms niet zo goed ter been en wat eenzaam. Het geeft ze een mogelijkheid anderen te ontmoeten en in de buitenlucht het pétanquespel te spelen.
de kapschuur vervangt de tent die gebruikt werd om tijdens regenbuien even droog te zitten en toch in de buitenlucht te zijn. Deze tent was bijna vergaan en een nieuwe tent is geen optie. Binnen 2 of 3 jaar moet hij alweer vervangen worden. De kapschuur kan in de zomer ook gebruikt worden voor de zgn. "derde" helft.
een fijne open dag met een leuk aantal bezoekers.