Toerclub Boxmeer is opgericht in 1980. De doelstelling is om op recreatieve basis actief met fietssport bezig te zijn. De leden, inmiddels hebben we er circa 150, zijn mannen en vrouwen uit Boxmeer en omgeving. Er wordt op de racefiets en de mountainbike gefietst.
Elke 4 jaar wordt er voor de clubleden nieuwe kleding ontworpen. Een groot deel van deze kleding wordt door de leden betaald, en een deel wordt door sponsorgelden en andere bronnen zoals de Club Support actie betaald. Dit houdt de club toegankelijk voor iedereen, want fietsen is gezond voor lijf en leden