Wij zijn een dorpsfanfare, opgericht in 1930.
Op dit moment bestaat de vereniging uit zo’n 25 leden en is onze dirigent al meer dan 25 jaar lang Wim Dijkstra. Vorig jaar hebben wij ons 90-jarig bestaan mogen vieren middels twee prachtconcerten in dorpshuis De Kampioen te Hijum.
In november dit jaar gaan we voor de eerste keer meedoen aan het Survento Entertainment Festival in Surhuisterveen. Dit is een hafabra event voor orkesten waarbij orkesten worden uitgedaagd een gevarieerd 40 minuten durend programma met amusement neer te zetten.
Middels dit festival willen we onszelf uitdagen om een programma ten gehore te brengen, niet alleen muzikaal maar ook met een flink gehalte aan entertainment.
De voorbereidingen zijn inmiddels al volle gang.
Mede door de bijdrage van Rabo C.S. hebben we ipv 1 zelfs een 2e concertavond kunnen geven