Stichting Voedselbos Ouwe-Syl verzorgt het beheer en onderhoud van een 1,5 ha groot voormalig ruilverkavelingsbos. In 2020 is begonnen met de transformatie tot een voedselbos op basis van permacultuur. Er zijn diverse soorten fruit- en bessendragende struiken en bomen aangeplant waar inmiddels de eerste vruchten van geoogst worden. Het onderhoud vind plaats met behulp van vrijwilligers. Een fijne plek voor iedereen en inspiratiebron om meer zelfvoorzienend te zijn.
Voor de werkzaamheden in het bos wordt door de vrijwilligers gebruik gemaakt van eigen gereedschap. Wens is om zelf gereedschap aan te schaffen en ter plekke op te kunnen slaan.