Muziekvereniging EMS is al jaren een begrip in Hardinxveld-Giessendam.
De vereniging is aanwezig bij diverse activiteiten in de gemeente zoals tijdens Koningsdag, dodenherdenking enz. Bij de drumband deed het melodische slagwerk zijn intrede, waardoor zij meer een slagwerkgroep werden. De twirlafdeling neemt deel aan landelijke wedstrijden en proberen zo een plaatsje te verdienen op de Nederlandse Kampioenschappen.
Na een eerst aanzet in het verduurzamen van ons verenigingsgebouw wat mogelijk werd na het winnen van een pitch bij een RABO verduurzaming actie, hopen wij een vervolg te kunnen geven aan een verdere verduurzaming van ons gebouw. Tevens willen wij graag ons melodische instrumentarium uitbreiden en onze huidige instrumenten goed onderhouden kost ook veel geld. Ook de twirlafdeling is altijd op zoek naar nieuwe kleding voor hun optreden.