Wij zijn Gitaarvereniging Ancora, een gezellige groep muzikanten die op dinsdagavond repeteert in de Loop’r in Olland. Ons motto: "Samen gezellig gitaarmuziek maken, aangevuld met zang voor jong en oud." We spelen een breed repertoire met muziek uit alle tijden en genres, en treden ook geregeld op.
Wij doen evenals in 2025 mee aan de Rabobank Clubactie om te sparen voor de aanschaf van nieuwe geluidsapparatuur voor onze repetities en optredens. De microfoons en box die we nu gebruiken voor zang zijn aan vervanging toe. Omdat het opgehaalde bedrag in 2025 ontoereikend was en we onze contributie laag willen houden zodat deelname voor iedereen mogelijk blijft, hopen we dit jaar ook een mooi bedrag op te halen om dit doel toch te kunnen realiseren.