Karnavalsvereniging De Narrekap is ontstaan vanuit de wijkvereniging Dommelrode. Op 16 mei 1962 is de vereniging opgericht. In eerste instantie kwamen de leden alleen uit de wijk Dommelrode, momenteel hebben we leden uit geheel Sint-Oedenrode en zelfs ver daarbuiten. Bij elke carnavalsactiviteit is de Narrekap present.
Wij zijn een actieve carnavalsvereniging uit Sint-Oedenrode. Wij organiseren jaarlijks ons tonpraattoernooi de "Klompenklets", nemen jaarlijks deel aan de optocht in Papgat en zijn natuurlijk aanwezig bij alle carnavalsactiviteiten in- en rondom Papgat. In 2028 bestaan wij 66 jaar en dat willen wij natuurlijk groots vieren!