De Achterhoekrunners doen jaarlijks mee aan de Roparun. Tijdens het pinksterweekend gaan we samen met vele andere teams in estafettevorm van Enschede naar Rotterdam. Daarbij leggen we in ongeveer 54 uur 560 kilometer af. Het hele jaar door zamelen we geld in door middel van acties en door het zoeken van sponsoren.
Het motto van de Stichting Roparun is: leven toevoegen aan de dagen, waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven.
De Achterhoekrunners dragen daaraan bij door het geld dat het hele jaar door is ingezameld, over te maken naar de Stichting Roparun.
Er zijn vorig jaar wensambulances gedoneerd, maar ook kleinere projecten zoals pruiken, inrichting van een hospicekamer, of palliatieve suites.
Ook de bijdrage van Rabo Club Support is doorgestort naar de Stichting Roparun voor palliatieve zorg