De Maretak is er voor iedereen die kanker heeft of heeft gehad en hun naasten.
Kanker heb je niet alleen; kanker raakt alle aspecten van je leven en daarmee ook de mensen in jouw omgeving. Het is dan belangrijk dat je ergens naartoe kunt waar je mensen ontmoet die je begrijpen. Een plek waar je, los van alle medische ballast, tot rust kunt komen of juist iets actiefs kunt doen. Zo’n plek wil Stichting De Maretak bieden. Een plek ook waar je jezelf kunt zijn en niemand iets hoeft uit te leggen
Bijna het hele jaar door biedt De Maretak de mogelijkheid voor mensen met kanker en hun naasten om hen tot rust te laten komen of te activeren en weer in hun kracht te zetten. Juist in de zomermaanden is er behoefte naar buiten te gaan en los te komen van de dagelijkse omgeving. In de maanden juli en augustus organiseert De Maretak daarom activiteiten in en om Harderwijk om met lotgenoten te ontspannen en iets leuks of verrassend mee te maken.
Met het geld heeft De Maretak uitgebreid aandacht kunnen geven aan het 20 jarig bestaan.