Dahliavereniging Prinses Beatrix bestaat al meer dan 75 jaar. Wij sluiten aan bij een lange Nederlandse traditie van volkstuinen: plekken waar gewone mensen buiten werken, kennis delen en samen iets moois maken.
Wij zijn een laagdrempelige vereniging van ongeveer 40 actieve leden die zich inzetten voor het kweken van dahlia's, het behoud van biodiversiteit en- misschien wel het belangrijkste - het bij elkaar brengen van mensen.
De gemeente Goirle heeft de Dahliavereniging laten weten dat het huidige tuinperceel aan de Burgemeester Rensstraat nodig is voor de realisatie van het woningbouwproject Molenpark. Wij begrijpen de noodzaak van woningbouw en ondersteunen dat.
Om deze verhuizing te realiseren moeten we kosten maken zoals het aanschaffen van een (klein) onderkomen.