De Ontzetting is hét studentenharmonieorkest van Wageningen. Met een diverse groep van meer dan 60 muzikanten oefenen we de leukste muziek tijdens onze wekelijkse repetities, gaan we soms gezellig wat drinken, en organiseren we grote én kleine concerten voor iedereen. Dit allemaal zou niet mogelijk zijn geweest als wij niet konden rekenen op de inzet van onze enthousiaste leden. Deze zomer gaan we op tournee, en wel naar Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Italië, eindigend op het WMC in Kerkrade!
Om onze grote concerten dit jaar mogelijk te maken zetten we financieel alle zeilen bij, en uiteraard kunnen we een steuntje in de rug goed gebruiken! In 2026 hebben we niet alleen concerten in de Junushoff, Cultura en de WUR campus, maar ook in het buitenland tijdens onze tournee. Dit vergt de nodige organisatie van het bestuur en commissies, denk aan de zaalhuur, het regelen van gastspelers, het huren van instrumenten en vervoer. Natuurlijk heeft iedere muzikant baat bij een gesmeerd concert!