Stichting Exploitatie Dorpshuis Watergang is in 1972 opgericht met als doel een lokaal te bieden voor maatschappelijke, levensbeschouwende, sociale en culturele activiteiten voor alle dorpsbewoners.
De Nieuwe Boet is een dorpshuis dat veertig jaar geleden door de inwoners zelf is gebouwd. In 2026 zijn dorpsbewoners gestart met verduurzaming van het dorpshuis de nieuwe Boet. Het pand wordt grotendeels gerenoveerd en grondig geisoleerd met het oog op milieu en kostenbesparingen. De verduurzaming wordt grotendeels uit eigen middelen bekostigd met inzet van vele uren door vrijwilligers en inkoop van materialen.