De Oranjevereniging Ochten-Eldik is organisator van verschillende activiteiten in het mooie Betuwse dorp Ochten, zoals de viering van Koningsdag, de lampionnenoptocht en de herdenking van 4 mei en, eens per 5 jaar, de viering van de bevrijding op 5 mei.
Al jaren hangen er aan de lantaarnpalen in de hoofdwegen van Ochten mooie vlaggen te wapperen gedurende enkele weken rondom Koningsdag. Altijd leuk, want zodra de vlaggen hangen, begint het Oranjegevoel!
Maar... de vlaggen beginnen nu wel wat vaal te worden en zijn aan vervanging toe. Graag zouden wij het geld vanuit Rabo Clubsupport gebruiken voor het aanschaffen van nieuwe vlaggen.