De doelstelling van de vereniging, die is aangesloten bij de landelijke Nederlandse Toer Fiets Unie, is het fietsen te bevorderen in al zijn hoedanigheden. Op dit moment telt de vereniging een 144-tal leden van 17 tot 83 jaar. We hebben een active vereniging waar het hele jaar door tochten georganiseerd worden voor de leden. Voorop gesteld is dat iedereen die lid wordt hier met plezier zijn/haar rondje kan fietsen.
Behalve het beoefenen van de fietssport in al zijn hoedanigheden is ook het sociale aspect binnen de vereniging een belangrijk speerpunt. Vaak wordt er na het fietsen rechtstreeks naar huis gereden. We willen onze leden meer stimuleren ook na het fietsen nog even gezellig samen over de activiteit na te praten met een hapje en een drankje. Vaak zijn dat de momenten waarbij nieuwe ideeën los komen. We proberen deze nieuwe ideeën vanuit de leden hiermee een kans te geven.