Wij zijn het Seniorenorkest Zeeland, en zijn actief sinds 1980. Het orkest bestaat uit muzikanten vanuit de gehele provincie en geeft concerten in verzorgingshuizen, openbare ruimtes, dorpshuizen en daar waar we uitgenodigd worden. Onze doelgroep is voornamelijk ouderen, maar ook de jongeren kunnen genieten van onze concerten.
Ons motto is voor ouderen door ouderen.
In de planning staan totaal 8 tot 10 optredens, te verzorgen in woon- of zorgcentra en of voor bijvoorbeeld de Zonnebloem, de Veteranendag etc.
Deze doelstelling staat ook in onze statuten: gezamenlijk musiceren door ouderen, welzijnszorg (eenzaamheidsbestrijding) voor ouderen door het verzorgen van concerten.
We doen dat onder het motto Muziek van ouderen voor ouderen.
Er is sociale controle en de leden kijken altijd uit naar de repetities.
Betrokkenheid en naambekendheid