Het dierenasiel vangt jaarlijks honderden huisdieren op die op een of andere manier hun baasje zijn kwijtgeraakt. Deze dieren krijgen (medische) verzorging en wij proberen de eigenaar op te sporen. Als dat niet lukt gaan we op zoek naar nieuwe baasjes. Wij werken met een klein personeelsbestand en ca. 50 vrijwilligers om dit te kunnen realiseren.
Het asiel heeft dringend behoefte aan een nieuw onderkomen. Het pand is versleten, voldoet niet meer aan de hedendaagse normen en is te klein. Het bestuur werkt al 2 jaar toe naar een nieuw pand. Dit betekend sloop van het huidige pand en nieuwbouw. Daar komt heel wat bij kijken en vooral is daar heel veel geld voor nodig. Aangezien wij grotendeels van donaties afhankelijk zijn, doen wij een beroep op particulieren en bedrijven om ons te helpen. Er is heel veel nodig voor het nieuwe asiel!