Ons buurthuis ’t Schooltje in Waspik vervult een belangrijke rol in de wijk als ontmoetingsplek voor inwoners van verschillende leeftijden en achtergronden. We organiseren activiteiten die bijdragen aan verbinding, preventie van eenzaamheid en het versterken van de sociale samenhang. Het gaat om laagdrempelige deelname, waarbij iedereen welkom is.
Wij organiseren kinderactiviteiten, een buurt bbq, bewegings-ochtenden, ontmoetingsmomenten. toneelvoorstellingen en muziekmiddagen.
Wij hebben tweedehands zonnepanelen kunnen overnemen die nog prima bruikbaar zijn en die nog voldoende rendement leveren. Wij zullen budget moeten vrijmaken voor de installatie, elektrische aanpassing en eventuele dak versteviging. Door de energielasten structureel te verlagen ontstaat meer financiële ruimte voor sociale activiteiten, ondersteuning van bewoners en wijkgerichte initiatieven. Het project draagt daarnaast bij aan de verduurzaming van de wijk en bewustwording rondom energiegebruik.
We hebben inmiddels van het opgebrachte bedrag nieuwe verlichting kunnen aanschaffen.