Ons uitgangspunt, van de Senioren, is: oudere mensen een zelfstandige en een volwaardige plaats in de samenleving bieden, waar zij zelf zoveel mogelijk bij betrokken worden. De aandacht voor ouderen groeit en dit is terecht. Zij hebben door offers ons land gemaakt tot wat het nu is: een welvaartsstaat. Veel ouderen zijn nog vitaal en gaan met hun tijd mee en willen gewoon meedoen.
Bedoeling is dat ons programma mensen stimuleert om samen met andere te genieten van een op hen afgestemd activiteitenprogramma. Wij proberen mensen uit een sociaal isolement te halen. En dit binnen hun financiële mogelijkheden. We willen met mensen in gesprek gaan om erachter te komen wat hen meer levensplezier kan bezorgen, zodat iemand weer één of meerdere bezigheden en/of activiteiten kan gaan ondernemen. Hulp wordt geregeld, indien nodig, waardoor iedereen aan een activiteit kan deelnemen.