Harmonie de Vereenigde Vrienden is al sinds 1897 dé muzikale motor van Sas van Gent. Onze vereniging telt ca. 35 actieve leden en is in 1997 onderscheiden met de Koninklijke Erepenning.
Wij geloven dat livemuziek voor iedereen toegankelijk moet zijn. Daarom verzorgen wij al decennia gratis concerten in Sas van Gent, vaak samen met een gastorkest, en brengen we sfeer tijdens het carnaval. Daarnaast organiseren wij jaarlijks de Dodenherdenking op 4 mei in Sas van Gent en spelen we op de ziekend
Het organiseren en verzorgen van gratis toegankelijke concerten in Sas van Gent. De aankoop en het onderhoud van instrumenten, alsook de aanschaf van nieuwe bladmuziek.